افت فشار پکیج

3 دلیل افت فشار پکیج

در این مقاله به بررسی عوامل افت فشار پکیج خواهیم پرداخت. در ادامه مشاهده خواهید کرد که بسیاری از این ایرادات نیاز به صرف هزینه مالی نخواهد داشت.

اما افت فشار پکیج یا کاهش فشار آب پکیج چیست ؟

افت فشار پکیج یعنی پایین آمدن فشار عقربه یا همان گیج یا بعضا کاهش آمپر دستگاه !

همانطور که میدانید پکیج برای کار در تمامی حالات چه تابستانه و زمستانه می بایست مملو از آب باشد تا بتواند به کار خود ادامه دهد.

اما اگر داخل پکیج آب نباشد چه اتفاقی خواهد افتاد.

در پکیج های قدیمی زمانی که آب داخل دستگاه تخلیه میشد سیستمی برای کنترل آب داخل دستگاه وجود نداشت و این مساله منجر به خرابی دستگاه میشد. تصور کنید کتری بدون آب را ساعتها روی اجاق گاز بگذارید.

اما پکیج های امروزی مجهز به سیستم هایی شده اند که میتواندد عدم حضور آب در پکیج را تشخیص دهد و بدین ترتیب از بروز خسارات جلوگیری شود.

با توجه به موارد ذکر شده در پکیج حضور آب در تمامی حالات الزامی است. لازم بذکر است که آب در سیکل پکیج در یک سیستم بسته دائما در حال چرخش می باشد و در بهترین حالت این آب نباید بهیچ عنوان از سیستم تخلیه گردد.

همانطور که گفتیم آب داخل سیستم گرمایش در یک مدار بسته دائما در حال چرخش است و کاهش فشار آب داخل سیستم یعنی کاهش این آب .

پس این آب کجا خواهد رفت ؟!

در پاسخ به این سوال که یکی از سوالات دوره ای مسابقات آسان تاسیسات بود باید یگوییم در صورتی که پکیج شما یا هر پکیج دیگری مرتبا دچار افت فشار خواهد شد قطعا این سیستم نشتی دارد.

1- نشتی از پکیج :

در صورتی که پکیج شما در هر قسمتی از سیکل گرمایش نشتی داشته باشد موجب افت فشار مکررد دستگاه خواهد شد. ضمنا بعضی از پکیج ها انقدر نشتی ریزی دارند که قبل از اینکه آن را ببینید بخار میشوند.

2- نشتی از رادیاتور ها:

رادیاتور ها نیز جزئی از سیکل گرمایش حساب میشوند. پس هرگونه نشتی در رادیاتور ها نهایتا منجر به کاهش فشار آب داخل پکیج خواهد شد.

3- نشتی از لوله کشی :

لوله های گرمایش ( رفت و برگشت رادیاتورها) که واسط بین پکیج و رادیاتور ها می باشند در صورت بروز هرگونه نشتی موجب افت فشار کلی دستگاه خواهد شد.

خب همانطور که مطالعه کردید مواردی که باعث کاهش فشار داخل پکیج میشود را بررسی کردیم.

در صورتی که نظری دارید با ما در میان بگذارید.

5 Replies to “3 دلیل افت فشار پکیج”

  1. ایده های خیلی خوبی از مطلبتون گرفتم و ازشون استفاده کردم و واقعا نتیجه گرفتم. به نظرم باید از تیم زحمت کشی که این مطالب رو به صورت رایگان در اختیار مردم میزاره قدردانی کرد. چند روز پیش با یکی از شماره های تبلیغات لوله بازکنی برچسب های روی دیوار خونمون تماس گرفتم که هیچ راهنمایی نکرد

    1. با سلام و تشکر. زمانی که مکررا فشار آب پکیج افت میکند و مشککل افزایش فشار آب نداریم منبع انبساط نمیتواند مشکل زا باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *