تنظیم شیر گاز

تنظیم گاز پکیج

تنظیم گاز پکیج

برای تنظیم شعله بلند وشعله کوتاه شیرگاز پکیج مراحل زیر را انجام دهید:
ابتدا صفحه محفظه احتراق را باز کرده بطوری که شعله دستگاه را ببینیم و شلنگ رابط شیرگاز و محفظه احتراق را جدا میکنیم
پکیج را در حالت تابستانه قرار داده و شیرآب را باز میکنیم.
برای اندازه گیری فشار گاز ورودی به شیرگاز پیچ مربوط به میکرومانومتر بر روی شیر گاز را شل کرده و شلنگ دستگاه گیج فشار گاز را یه آن وصل میکنیم مقدار آن باید حدودا ۲۵ میلی بار باشد.(بر روی آن P in نوشته شده است.)
حالا برای تنظیم شعله مینیمم و ماکزیمم پیچ بالای شیر گاز را شل کرده و شلنگ گیج فشار گاز را به آن وصل میکنیم. (بر روی آن P out درج شده است).
پس از اطمینان از مقدار گاز ورودی به شیرگاز برای تنظیم شعله مینیمم یا شعله کوتاه یکی از فیشهای بوبین ماژوله را جدا میکنیم سپس با آچار ۱۰ مهره برنجی بوبین ماژوله را ثابت نگه داشته و با پیچگوشتی دوسو پیج تنظیم قرمز رنگ را بین ۲ تا ۲/۵ میلی بار تنظیم میکنیم. (بهترین عدد همان عددی است که کارخانه پیشنهاد داده است) در این مرحله اندازه شعله باید حدودا یک سوم محفظه احتراق باشد.
حالا فیش را مجددا وصل کرده و با پیچگوشتی پیچ قرمز رنگ را ثابت نگه داشته و با آچار ۱۰ شعله ماکزیمم یا شعله بلند را بین ۸ تا ۱۲ میلی بار تنظیم میکنیم(بهترین عدد عدد پیشنهادی کارخانه).

لازم به ذکر است که برای بهره وری و عملکرد صحیح دستگاه پکیج تنظیم شیرگاز باید دو بار در سال یکی اول تابستان (فصل گرم سال ) و یکبار هم اول زمستان ( فصل سرد سال ) انجام شود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *