تست فلوسویچ

روش تست فلوسویچ و فلومتر پکیج

توجه داشته باشید که برای تست فلوسویچ و فلومتر هیچگاه پکیج را در حالت زمستانه قرار ندهید زیرا امکان اشتباه جهت عیب یابی بیشتر میشود . همچنین ورود آب سرد باید به فلوسوییچ یا فلومتر متصل شده باشد.

نکته اینجاست که در صورت خرابی فوسوییچ یا فلومتر ، دستگاه پکیج هیچ گونه ارور و خطایی گزارش نمیدهد و شما میتوانید با روش  تست ساده زیر عیب یابی را انجام دهید:

  • برای تست فلوسوییچ پکیج ، ابتدا پکیج را در حالت تابستانه قرار میدهیم سپس شیر آب گرم مصرفی را باز میکنیم. اگر پکیج روشن شد و شروع به کار کرد نشان دهنده سالم بودن فلوسوییچ است . ولی اگر پکیج در حالت استند بای (آماده باش) ماند و تغییری نکرد نشان دهنده خرابی فلوسوئیچ است .

نکته مهم در تست فلوسویچ :

البته عکس این قضیه نیز صادق است یعنی اگر در حالت تابستانه بدون اینکه شیر آب گرم را باز کرده باشیم پکیج شروع به کار کند باز هم فلوسوئیچ خراب است . به این علت که شناور تفلونی آن در قسمت بالا گیر کرده و برد احساس میکند که شیر آب باز شده است .

ولی این اتفاق هیچوقت در فلومترها نمی افتد زیرا اگر توربین فلومتر گیر کند دیگر جریانی به برد ارسال نشده و پکیج روشن نمیشود و این هم باز یکی از مزیتهای فلومتر نسبت به فلوسوئیچ میباشد .

  • برای تست فلومتر نیز مانند بالا پکیج را در حالت تابستانه قرار داده و شیر آب گرم را به اندازه مطلوب باز میکنیم ، اگر پکیج شروع به کار کرد نشان دهنده سالم بودن فلومتر و در غیر این صورت نشانه خرابی فلومتر میباشد

همچنین شما میتوانید برای اطمینان از سالم بودن سیم های فلوسویچ آن ها را به هم یکسره کنید. در این صورت پکیج می بایست روشن گردد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *