شیر گاز 845

آموزش تست شیر گاز پکیج

با سلام و عرض ادب خدمت همراهان همیشگی آسان تاسیسات .امروز میخوایم خیلی خودمونی و ساده روش تست شیر گاز پکیج رو بهتون نشون بدیم.

البته در ابتدا باید عرض کنم این روش تست برای تکنیسینهایی قرارداده شده که آموزشهای تعمیرات پکیج رو دیده باشن. اگر مصرف کننده هستین بهتره که دستگاهتون رو دستکاری نکنید چون ممکنه حطرات زیادی در بر داشته باشه.

همونطور که میدونید پکیج هایی که در بازار ایران هست بیشتر از 845 استفاده میکنن.

اما اصلا شیر کنترل گاز چی هست ؟ اگر نمیدونین شیر گاز پکیج چی هست یا میخواین در موردش بیشتر بدونین پیشنهاد میکنم این مقاله رو مطالعه بفرمائید.

اما طریقه تست شیرگاز بشرح زیر هست.

اول باید متوجه بشین که شیر گاز سالمه یا نه. شیر گاز پکیج اگر سالم باشه و اگر پکیج جرقه بزنه باید شعله روشن میشه.

البته بعضی وقتا میشه که پکیج جرقه میزنه اما شعله روشن نمیشه و شیر گاز هم سالمه.

در اینطور موارد ممکنه برد دستگاه آسیب دیده باشه و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشه.

پس اول باید مطمئن بشیم که برق از برد به شیر گاز میرسه یا نه !

برای این کار سوکت شیرگاز رو از روی شیر گاز پکیج جدا میکنیم.

پایه هاش رو میبینید که به ترتیب زیر هست.

پایه های اول و آخر باید فاز داشته باشن.

پایه دوم باید نول باشه.

بدین ترتیب که ترتیب پایه ها رو متوجه شدید باید تست کنید ببینید زمانی که پکیج جرقه میزنه با مولتی متر پایه 1 و 2 و پایه 2 و 5 220 ولت رو نشون میده یا نه.

اگر نشون داد یعنی برد سالمه و شیرگاز قطعا خرابه.

پس لازمه که بوبین رو از روی شیر گاز جدا کنیم و در حالتی که شیر گاز کانکتورش به بوبین وصله ببینیم زمانی که جرقه میزنه بوبین شیرگاز حالت مغناطیسی داره یا نه.

برای این کار هم لاطمه که پیچ گوشتی ر در سوراخ های بوبین فرو ببرید و با آهنربایی شدنش خیالمون از بابت بوبین راحت بشه. یادتون نره که هردوی بوبین ها رو تست کنید.

اگر بوبین خراب بود میتونید براحتی بوبین رو عوض کنید.

اما اگر خرابی شیر گاز مربوط به بوبین نبود پیشنهاد میکنم کل شیرگاز رو عوض کنید.

امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه.

 

 

 

 

 

 

14 Replies to “آموزش تست شیر گاز پکیج”

  1. سلام
    مطالب بسیار ارزنده و کاربردی هستند ممنونم از مدیریت بابت مطالب آموزشی . در مجموع کار بسیار ارزشمندی در جهت آگاهی دادن به مصرف کننده میباشد.

  2. مطالبتون بسیار عالی و آموزنده هستش .میشه بوبین رو با اهمتر چک کرد پایه پنجم نداره چهار پایه دیده میشه .نقش پایه ها چیه ؟

  3. سلام اکثر این آموزشها مفیده ولی در ذهن شما بغلت تخصصی که دارید مطالب آموزشی را اگرچه ساده میگویید ولی این نظر ذهن شما هست. ایکاش تمام تست ها و آموزشها را اول با تصویر و سپس بسیار بسیار ساده تر میگفتید.باور کنید برای افراد مبتدی بیشتر باید کمک و وقت بگذارید. البته نتیجه کارتان هم نزد خدا محفوظ هست.

    1. با سلام و عرض ادب و تشکر از بازخورد شما
      چشم انشالا در اموزشهای بعدی سعی خواهد شد به زبان ساده تر آموزش داده شود
      با تشکر کیهان میرزایی

  4. سلام خدمت مدیر سایت جناب مهندس میرزایی عزیز مطالب بسیار واضح هست اگه سرویسکار این مطالب رو مطالعه کنه کاملا متوجه میشه که شما حق مطلب رو ادا کرده اید .بیشتر از این توضیح رو باید کارآموز در دوره های آموزشگاههای فنی و حرفه ای در قالب دوره ی آموزش تعمیرات پکیج بگذرونه و مستلزم هزینه و صرف وقته .بقول قدیمها 🙁 هرکه را طاووس خواهد جور هندوستان کشد .) یاعلی .

    1. با سلام و عرض ادب
      سپاس از مهر شما, قطعا همینطوره که میفرمائید و این مطالب جهت استفاده تکنیسین های محترم درج گردیده و قطعا مصرف کننده با خواندن این مطلب متوجه کلیت داستان نیز نخواهد شد.
      ممنون که ما را دنبال میکنید

  5. خسته نباشید دستتم درد نکنه ولی کاش آموزشی که دادی در مورد تست کردن شیر گاز حداقل با عکس همراه بود. مثلا وقتی میگی پیچ گوشتی باید آهنربایی بشه آدم بدونه پیچ گوشتی کجا باید قرار بگیره تا آهن ربایی بشه. اگه اینکارو بکنی خیلی ازت ممنون میشیم. موفق باشی

    1. سلام عرض ادب و احترام و متشکر ازینکه ما را انتخاب کردید
      بله حق با شماست آموزش با تصویر بسیار بهتر از بدون تصویر است و سعی میکنیم آموزش ها را با تصویر بگذاریم ازین پس.
      در خصوص آهنربایی شدن هم منظور بر جذب پیچ گوشتی توسط بوبین های برقی شیر گاز می باشد.
      با تشکر

  6. سلام.شیر برقی پکیج من هر چند روزی یکبار از کار می افتاد.که هنگام جرقه زدن فوت می کردم چند روزی خوب می شد..تا اینکه با فوت کردن خوب نشد و کامل بازش کردم تمیزش کردم خوب شد..ولی چون قسمت تنظیم شعله را کامل باز کردم موقع بستن و تست خیلی مشکل می توانم اندازه شعله را تنظیم کنم.وقتی شیر اب گرم را باز می کنم خوب تنظیم می شود ولی در حالت شوفاژ نه..یعنی وقتی یکی از سیمهای شیر را می کشم شعله مینیمم نیست و همان ماکزیمم می ماند..چگونه باید تنظیم کنم؟

    1. با سلام و عرض ادب خدمت شما
      بازدید کننده گرامی شیر کنترل گاز پکیج یا همان شیر برقی به تعبیر شما بسیار قطعه حساسی می باشد و با توجه به اینکه در ارتباط مستقیم با گاز و برق می باشد دستکاری آن توسط افراد غیرمتخصص بسیار میتواند خطر آفرین باشد بطوریکه تقریبا تمامی شرکتهای سازنده پکیج در دنیا و البته کشور خودمان اجازه دستکاری و تعمیر شیرگاز را به سرویسکار نمی دهند. با توجه به این مهم پیشنهاد اکید میشود از کمک و تخصص یک سرویسکار متخصص بهره بگیرید

  7. با سلام و تبریک سال نو
    سپاس از مطالب زیبا و آموزنده جسارتا شیر گاز برقی پکیج رو تست کردم پایه های ۲ و۵ و ۱و ۲ برق ۲۲۰ رو دارند حتی قبل جرقه این مشکل داره به نظر شما ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *